Tony Elomaa

Fysioterapeutti, Maitland-Concept, Kinetic Control movement spesialist, Performance Matrix movement spesialist

Vuoden vaihtumisessa on jotain virkistävää. “Uusi vuosi, uusi minä!“  Tämä energia kannattaa hyödyntää. Tammikuussa aloitamme kesäkuntoon- dieetit, saliharjoittelut, hiihdon, juoksun yms. Intoa ja motivaatiota löytyy! Valitettavan usein käy niin että, neljä viikkoa myöhemmin flunssa iskee, motivaatio lopahtaa kun on pimeää tai kun lihaksiin sattuu. 

Haluamme kannustaa teitä pääsemään näistä yli. Nämä urheilufysioterapeutin vinkit voivat olla jo tuttuja juttuja, mutta suosittelemme siltikin hyödyntämään ne, jotta saavutat tavoitteesi.

1. Aloita pienestä ja ole kärsivällinen, vaikka intoa riittäisi enempäänkin, kehosi on hyvä tottua harjoitteisiin. Parempi siis aloittaa hitaasti ja rauhassa kuin rytinällä.

2. Tee elämäntapamuutos, vain se muuttaa jotain pysyvästi.

3. Ole rohkea ja koita jotain uutta.

Muistutuksena, kun liikunta aiheuttaa kipuja tai tuntuu, että sattuu esim. lenkkeilyn jälkeen, käänny fysioterapeutin puoleen jo aikaisessa vaiheessa jotta harrastukseksi voi jatkua. Fysioterapeutti opastaa sinua kehonhuollossa ja sinulle sopiviin lajeihin. 

Energistä uutta vuotta!


Lue lisää fysioterapiasta >>>