1Ensimmäinen käynti: Tutkimus, ennuste ja suunnitelma
Tutkimme, testaamme ja selvitämme syyt oireisiin ja arvioimme toimintakykyä. Asetamme yhdessä tavoitteet ja laadimme ennusteen sekä suunnitelman ongelman ratkaisemiseksi.
2Jatkokäynnit: Hoidot ja tulosten seuranta
Lievitämme oireita, kipua, turvotusta, jotta päästään harjoittelemaan.
3Kotona tai salilla: Säännöllinen harjoittelu
Ohjaus ja neuvonta ovat keskeinen osa fysioterapiaa.
4Valmentavat käynnit: Ylläpitävä harjoittelu
Kun oireet helpottuvat, tarkistamme hoito- ja harjoitusohjeet. Annamme ohjausta ja tukea harjoitteluun ja tarpeen mukaan jatkamme fysioterapiahoitoja.
5Seurantakäynnit ja vuositarkastus: Tulosten varmistaminen
Tarkastuskäynneillä varmistamme, että saavutetut tulokset ovat säilyneet. Samalla päivitämme harjoitteluohjeet
Mikäli et pääse tulemaan toimipisteelle, tarjoamme vaihtoehtoisena kuntoutusmuotona etäterapiaa. Etäterapiassa asiakas ja fysioterapeutti tapaavat toisensa turvallisen videoyhteyden välityksellä, tehden yhdessä harjoitteita ja kuntoutusta fysioterapeutin opastuksella. Videoyhteyden lisäksi potilastiedot, videot harjoitteista ja erilaiset lomakkeet pystytään välittämään täysin suojatussa ympäristössä.
Etäterapiassa käyminen on äärimmäisen helppoa. Voit tulla etäterapiaan miltä tahansa päätelaitteelta (tietokone, tabletti, älypuhelin), missä sinulla on nettiyhteys ja kamera. Pääset etäterapiaan klikkaamalla varausvahvistuksessasi saamaasi linkkiä.
Varaa aika etäterapiaan suoraan terapeutiltasi, soittamalla asiakaspalveluumme p. 010 237 700 tai netissä >>
Näin varaat etäterapia-ajan netissä:
1. Valitse, oletko ensimmäistä kertaan Fysioksessa vai oletko jo aiemmin asioinut Fysioksessa.
2. Jos valitsit "ensimmäistä kertaa Fysioksessa":
Valitse hoidontarpeesi
Vastaa kysymykseen "onko sinulla lääkärin lähete"
Valitse toimipiste tai paikkakunta
Valitse palvelut-valikosta pelkkä "etäterapia"
Varaa aika haluamallesi terapeutille
3. Jos valitsit "olen jo aikaisemmin asioinut Fysioksessa":
Valitse paikkakunta tai toimipiste
Valitse palvelut-valikosta "etäterapia"
Varaa aika haluamallesi terapeutille
Asiakasohje etäterapiaan
Etäterapiaan voit osallistua miltä tahansa päätelaitteelta; tietokoneella, mobiililla tai tabletilla. Tarvitset vain toimivan netti- tai datayhteyden sekä kameran.
Varausvahvistuksesi tulee joko tekstiviestillä tai sähköpostitse. Löydät varausvahvistuksestasi linkin terapiaistunnon aloittamiseksi.
Tuetut selaimet
Etäterapia toimii suosituimmilla selaimilla, kuten Google Chrome, Firefox ja Safari* (videoneuvottelu tukee vain uusinta Safaria (Safari 11), lisätietoja sivun alalaidassa). Käytäthän aina uusimpia, tietoturvallisimpia versioita näistä selaimista.
1. Aloita etäterapia klikkaamalla varausvahvistuksessa (sähköposti tai tekstiviesti) saamaasi Viivi-linkkiä.
2. Mikäli selaimesi kysyy sallitaanko kameran ja mikrofonin käyttö, vastaa “kyllä”.
3. Kirjoita oma nimesi ja liity tapaamiseen valitsemalla “aloita”.
4. Etäterapia alkaa: Videoyhteys alkaa vasta, kun sekä sinä että terapeuttisi olette molemmat liittyneet tapaamiseen. Kun videoyhteys on auki, voit keskustella terapeutin kanssa videon välityksellä tai kirjoittaa viestejä chat-keskustelussa.
5. Alareunasta löydät toimintopainikkeet, joilla voit hallita kameraa ja mikrofonia sekä käyttää chattia ja lopettaa puhelun.
Videokamera: Kameran sulkeminen
Mikrofoni: Mikrofonin mykistäminen
Punainen luuri: Etäterapian lopettaminen
6. Voit lopettaa videopuhelun painamalla punaista luuria.
USEIN KYSYTTYJÄ KYSYMYKSIÄ:
1. Miksi Viivi-linkki aukeaa väärässä selaimessa?
Klikatessasi linkkiä se avautuu tietokoneen oletusselaimessa. Jos oletusselain on jokin muu kuin Google Chrome, Firefox tai Safari, Viivi-linkin painaminen ei toimi. Voit kopioida linkin suoraan oikean selaimen osoitekenttään.
2. Ruudulla näkyy vain teksti "Odota vastapuolta" ja aikalaskuri
Odota, että terapeutti liittyy tapaamiseen. Jos tämä kestää poikkeuksellisen pitkään, voit sulkea selaimen/sovelluksen ja klikata linkkiä uudelleen.
3. Näkymässä vain chat, ei ääntä eikä kuvaa
Jos olet tietokoneella, varmista että käytät oikeaa selainta (Google Chrome, Firefox tai Safari) ja että olet sallinut mikrofonin ja kameran käytön.
*Safarin käytössä huomioitavaa:
Videoneuvottelu tukee vain uusinta Safaria (Safari 11). Jos Apple on päättänyt jo laitteen oman tuen, niin uusinta Safaria ei saada asennettua siihen.
Safari 11 on saatavilla seuraaviin laitteisiin: iPad Air 2, iPad Mini 4, iPad Pro, iPad (5th generation), iPad Pro, iPad (6th generation), iPad Air (3rd generation), iPad Mini (5th generation), iPad (7th generation) ja iPad Pro (4th generation).
Safari 11 ei ole saatavilla: iPad, iPad 2, iPad (3rd generation), iPadMini, iPad (4th generation), iPad Air, iPad Mini 2 ja iPad Mini 3.